Köpvillkor

Hos Judith Bröd & Bakverk beställer du våra varor enkelt och smidigt. Nedan försäljningsvillkor gäller för beställningar som görs i leverantörens webbshop. Tillsammans med orderbekräftelsen bildar det ett bindande avtal mellan köpare och säljare. 

Vete
Judiths Bröd och Bakverk

Priser

De aktuella priserna anges i svenska kronor, SEK, vid respektive produkt. Alla priser inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella fel och förbehåller sig rätten att ändra och justera priserna. 

Beställning

För att beställa behöver du lägga beställningen senast tre dagar innan leverans/upphämtning. Skulle det vara kortare om tid, hör av dig till oss så ser vi vad vi kan lösa!

Produktbeskrivning

Produktbilder i webbutiken är från Judiths Bröd & Bakverk och är avsedda att vara illustrationsbilder. Levererade produkter ska i störst möjlig grad likna illustrationsbilderna, men avvik kan förekomma eftersom bakning är ett hantverk. Produktbeskrivningar och innehållsförteckningar är producerade av oss.

Orderbekräftelse

Vid beställning i webbutiken får du en orderbekräftelse på e-post. Denna bör kontrolleras mot ursprunglig beställning. Vid avvikelser, vänligen ta kontakt med oss omgående.

Betalning

Betalning sker vid hämtning. Du kan välja att betala med kontokort eller med Swish. Du måste vara 18 år eller äldre för att beställa via webbutiken.

Leverans & hämtning

Kunden hämtar varorna i beställningen vid avtalad hämtningstiden. Varorna anses som levererad när den har ankommit angiven leveransplats inom hämtningstiden. Kunden har själv fullt ansvar för att ta emot varorna på avtalad hämtningstid på valt leveransplats. Kunden måste undersöka varorna vid mottagning och måste då se om de är i överensstämmelse med beställningen. Om varorna hämtas senare än avtalad hämtningstid kan vi inte belastas för försämrad kvalitet som resultat av sen hämtning.

Vid frågor gällande hämtning av varor som är beställda, bes kunder om att ta kontakt med oss där varan ska hämtas. Du som kund väljer var du vill hämta dina varor:

Ändra leveransdatum

Om du som kund önskar ändra leveranstidpunkt så bör du kontakta oss senast 3 arbetsdagar innan överenskommet leveransdatum.

Avbeställning

Avbeställning måste ske senast 3 arbetsdagar innan överenskommet leveransdatum. Detta görs genom att kontakta oss.

Klagomål

Våra varor är färskvaror och klagomål angående kvalitet och leverans bör rapporteras så fort som möjligt och senast påföljande arbetsdag. Klagomål ska riktas direkt till oss. Vi rekommenderar att du tar en bild av produkten du vill klaga på. 

Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten till att ändra de närvarande villkor, däribland som följd av ändringar i lagstiftningen.

Kontaktinformation